Bake kake søte, full av smør og fløte!!!

Etter en helg preget av uteliv, fint Oslobesøk og fyllesyke fra helvete på søndag føler jeg at mandag er den perfekte dagen for kake full av alt som er dårlig for deg, men smaker sååå godt!!! (Og siden jeg spiste 3 knekkebrød med ost på i hele går har jeg mye å gå på (at det i tillegg til ost var meierismør på knekkebrødene er hysj-hysj=)))

Etter litt søking på nett fant jeg oppskrift på sjokolademoussekake, men siden jeg ville ha kake i dag utgikk den (vi snakker et døgn i kjøleskap)!
Sjokoladeextravaganza!!! *sikle*
Derfor ble det "bare" sjokolademousse laget med soyamelk, et prosjekt som aldri har vært prøvd før, ikke her i huset i allefall. Fant ingenting om det på nettet heller, så jeg tenkte at "melk er melk", kjøpte sjokolademoussepulver på butikken og kjørte på. Smakte bittelitt anderledes enn vanlig sjokolademousse, men var mindre kvalmt enn vanlig også! Tror at neste gang blir det forsøkt med vegetabilsk fløte, da vegetabilsk melk er litt tynn... Kanskje moussen blir litt mer luftig da?
Uansett, konklusjonen er at vegetabilsk er bra, det betyr at jeg også kan spise sånne dessert-ting uten å bli dårlig etterpå=) Kanskje det må eksperimenteres med vegetabilsk is etterhvert også?


Hurra den som vinner, buksa full av kvinner.
Stakkars den som taper, buksa full av aper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar