Festivalstemning...

Der et festivalfeber i heimen. Takeoff onsdag kveld, og telefonen går varm. Vi planlegger og samsnakkes. Nå er det stort sett klart, det gjennstår bare å få alt ned i ryggsekken.

En liten liste over det jeg syns er essensielle ting å ta med på festival:

  • Støvler og regntøy (jeg gjorde et kupp i dag, og fikk begge deler for under 200 kr. Jeg har skikkelig turutstyr fra før, men det spanderer jeg ikke på festival...)
  • Skikkelig telt!!! Hvis du har tenkt deg på flere enn en festival i livet, kjøp deg ordentlig telt!!! Det fins ikke noe kjipere enn et telt som gir opp første dagen, eller at alt inni 99-kronersteltet er vått etter første regnskuren.
  • Antibac og DOPAPIR!!! Uansett dofasiliteter, ta med dopapir!!!
  • Godt liggeunderlag/luftmadrass. Jeg kjører begge deler i år, siden luftmadrass er KALDT å ligge på. Og hvis det skulle gå hull på luftmadrassen overlever jeg det også=)
  • Gaffer-tape. "If you can´t fix it with Gaffer-tape, you have´nt used enough" 
  • Ullklær, vi er tross alt i Norge!
  • God sovepose, fordi: se over!

Alt annet man velger på pakke ned er smak og behag, jeg har mye turutstyr fra før som funker fint på festival også. En god ryggsekk er ikke å forakte hvis du skal bære den litt. Jeg tar også med litt luksus, som en lampe til å ha i teltet, og to små presenninger for å være sikker på at teltet holder seg tørt fra undersiden=) Det som er nytt for meg i år er å jobbe som frivillig, det har jeg faktisk aldri gjort før! Men to arbeidsøkter i løpet av 4-dagers festival er ikke å kimse av, mot å få betalt i festivalpass og mat de to dagene man jobber. Hvis det går greit tror jeg festivalfremtiden kommer til å inneholde frivilligjobbing fremover!

Hurra for snaaaart ferie, og hurrrrraaaaa for festivalkos! X2, faktisk=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar